[Interview] Harald Dunnink (Momkai) over De Correspondent
- 19 dec 2013 @ 17:06
- Bas Vlugt
Eerder dit jaar werd De Correspondent gelanceerd. MarketingTribune spreekt met Harald Dunnink, CEO van Momkai; founding partner van De Correspondent.
Dag Harald, hoe is het met je?
'We hebben net de grens van 25.000 betalende leden overschreden met De Correspondent dus ik ben op dit moment een blij man.'
Kun je Momkai introduceren?
'Momkai is een onafhankelijk creatief bureau, opgericht in 2002 met als doel innovatieve digitale projecten en merken te ontwikkelen die werkelijk inspireren, informeren en interactie bieden.'
Wat doet Momkai wat andere bureaus niet doen?
'We zijn selectief voor wie werken, hoe we werken en wie er bij ons werken. We meten succes niet af aan een groeiende omvang van bureau of prijzenkast maar of we voldoening halen uit de projecten die we realiseren. We willen met mensen werken, niet voor.'
Wat is De Correspondent en hoe gaat het met De Correspondent?
'De Correspondent is een dagelijks, advertentievrij medium met als belangrijkste doelstelling om inzicht te bieden in hoe de wereld werkt. Een digitaal podium voor diepgravende artikelen en reportages. Het platform is eind september gelanceerd en blijft nieuwe leden trekken. Daar zijn we erg dankbaar voor.'
Wat is de betrokkenheid van Momkai bij De Correspondent als founding partner?
'Momkai is als medeoprichter van De Correspondent vanaf de start zeer nauw betrokken bij het concept en als aandeelhouder ondernemen we mee. Met initiator Rob Wijnberg hebben we een crowdfund campagne opgezet die zowaar een journalistiek wereldrecord tot gevolg had. Naast de website zijn we vanuit Momkai ook verantwoordelijk voor het merk, de huisstijl, de campagnes en het publicatiesysteem Respondens, de speciale editor op maat voor alle correspondenten.'
Hoe kijk jij vanuit Momkai naar 2014?
'Als creative director bij drie bedrijven hoef ik me in ieder geval niet te vervelen. In 2014 gaan we de focus aanscherpen. Dieper in het digitale dna van belangrijke klanten, zoals mondiaal met Bugaboo, Red Bull en de IJslandse startup Videntifier. Daarnaast nieuwe features voor die andere belangrijke klant: alle leden van De Correspondent.'
Wat is het laatste nieuws?
'We hebben het team zojuist uitgebreid met vier nieuwe collega's uit vier verschillende landen: Engeland, Spanje, Portugal en Frankrijk. Met voor de tweede keer ontwerptalent uit de studio van Louis Vuitton. Tres chic!'
www.momkai.com
www.decorrespondent.nl
Dit is het dertiende interview in een serie van honderd die wij doen met Bureaus.
Eerder publiceerden wij onder meer:
Dirk van den Bosch (DigitasLBi) over KPN Inspire
Pieter Voogt (PauwR): 'Samenwerking tussen verschillende bureaus is de sleutel'
Rob Does (MediaTest): 'NOM en het HOI zullen binnen enkele jaren zijn verdwenen'
Paul Manuel (Tam Tam): 'In 2014 zal vooral mobiel heel hard gaan'
Simon Neefjes over TBWA en de Effies
Evert-Jan Heijmans (First Day Of Spring) over de coolness van Sauza Tequila
Astrid Groenewegen (SUE): 'Strategie is voor ons niets anders dan een hypothese'
Klaas Weima: 'Energize is een creatief bureau dat door activatie merken menselijker maakt'
Antoine Houtsma over Joe Public Take-Away Advertising
Ook een interview in deze serie? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar bureaus@marketingtribune.nl
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 12-05-2025
- Domino’s verheerlijkt overwerken met... 12-05-2025
- Employer branding campagne... 12-05-2025
- Wereldmuseum bepleit open blik naar... 09-05-2025
- Kellogg’s viert ochtendtypes met... 09-05-2025
- Otrium viert outletgeluk met... 09-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management